CLIËNTENRAAD

Het meepraten over beleid en kwaliteit van zorg, door bewoners c.q. cliënten, is erg belangrijk en binnen de Stichting Jah-Jireh Woonzorg is dit geregeld middels een onafhankelijke cliëntenraad.

Als belangenbehartiger heeft het cliëntenraad regelmatig overleg met het bestuur om diverse onderwerpen te bespreken. De cliëntenraad heeft echter niet de taak om (persoonlijke) klachten te behandelen.

Cliënten, familieleden, mantelzorgers of wettelijk vertegenwoordigers van cliënten vormen de cliëntenraad en komen op voor de gemeenschappelijke belangen van alle cliënten.

De cliëntenraad komt maandelijks bij elkaar en werkt vanuit een werkplan dat elk jaar wordt opgesteld. Het werkplan en overige documenten van de cliëntenraad Wageningen kunt u terugvinden op deze site bij het menu-icoon (rechts bovenaan de site) onder “documenten”.

Hier staan het wettelijk kader, samenstelling, werkwijze, aandachtsgebieden en speerpunten van de cliëntenraad in vermeld.

Wij raden u van harte aan om dit eens door te lezen zodat u een goed beeld heeft waar de cliëntenraad zich mee bezig houdt en eventueel voor u kan betekenen.

Vragen voor de cliëntenraad kunnen in een gesloten envelop in de algemene brievenbus gedeponeerd worden onder vermelding van “cliëntenraad”.

Vragen kunnen vanzelfsprekend ook persoonlijk aan de leden van de cliëntenraad worden gesteld. Op het informatiebord in de Centrale ruimte (Wageningen-Heerlen) zijn de namen en de respectievelijke contactgegevens vermeld. Voor Rotterdam op de 6e verdieping.